Aldobrandino da Siena, Régime du corps, metà XIII sec.
Le régime du corps de maître Aldebrandin de Sienne. Texte français du XIII^{e} siècle, publié pour la première fois d’après les manuscrits de la Bibliothèque Nationale et de la Bibliothèque de l’Arsenal par Louis Landouzy et Roger Pépin, Paris, Champion, 1911.
Edizione digitalizzata a cura di Serena Modena
Marcatura digitale a cura di Luigi Tessarolo
Permalink:
LI. DES PESKES
[1] Peskes sont froides et moistes, <froides> en le fin du secont degré et moistes en le fin du premier, mais lor nature est d'engenrer fleume et d'amolir le ventre, especiaument celes qui sont bien meures et sont convignables à le forciele, et donent appetit de mengier; mais qu'eles soient mangies à enjun, et boive boin vin avoec, car qui les mengue apriès mangier si se corrunpent, et engenrent malvaises humeurs et font malvaise alainne et porrie; et s'eles sont seches si norrissent moult, mais eles donent moult de malvais norrissement et demeurent moult à le forcele.
[2] Et entendés que celes qui sont peleuses, et grosses, et rougetes, et se tienent as noiaus dedens, engenrent plus grosses humeurs et plus sont vissieuses que les petites.
[3] Et li jus des fuelles, || qui le boit, vaut moult encontre vers, et meismement les fuelles mises sour le boutine à maniere d'emplaistre.