RIALFrI

Aldobrandino da Siena, Régime du corps, metà XIII sec.

Le régime du corps de maître Aldebrandin de Sienne. Texte français du XIII^{e} siècle, publié pour la première fois d’après les manuscrits de la Bibliothèque Nationale et de la Bibliothèque de l’Arsenal par Louis Landouzy et Roger Pépin, Paris, Champion, 1911.

Edizione digitalizzata a cura di Serena Modena

Marcatura digitale a cura di Luigi Tessarolo

Permalink:

 

 

XVI. LI CAPITELES DE TOTES CHARS

[1] Vous devés savoir ke sour totes coses qui norrissement dounent, doune li chars plus de norrissement au cors de l'homme, et l'encraisse, et l'enforce; et por ce, ci<l> ki l'usera moult à mengier et buvera boin vin avoec, si se doit faire sainnier sauvent, por ce qu'ele raemplist les vainnes et tot le cors sor totes autres coses. [2] Et por ce qu'ele est si convengnable à le nature de l'homme, si vous dirons le nature de cascune char qu'il convient user à cascun homme.

[3] Or, devés savoir que totes chars c'on use, ou eles sont domesces ou eles sont sauvegines, ou eles sont malles ou eles sont fumieles. [4] Et sachiés que totes sauvegines sont plus caudes et plus seches que les domesces et se cuisent plus à envis à le forciele, et por ce, dounent mains de norrissement et plus malvais; et ensi devés entendre que totes chars qui sont malles sont plus cau||des que les fumieles, mais eles dounent melleur norrissement et se cuisent plus legierement en le fourciele.

[5] Chars de biestes castrees si tienent le nature de malles et des femieles.

[6] Et devés savoir que totes chars de vielles bestes, et de nouvieles qui sont traites des ventres des meres sont del tout mauvaises, et por che, s'en doit cascuns garder. [7] Ch'est generaument ce que vous devés savoir de totes chars. [8] Or, parlerons especiaument de chascune char, et premierement de celi de porch.

 

 

 

 

 

 


Notice: Undefined index: query in /home/rialfri/public_html/rialfriPHP/application/controllers/TestoController.php on line 44