RIALFrI

Aldobrandino da Siena, Régime du corps, metà XIII sec.

Le régime du corps de maître Aldebrandin de Sienne. Texte français du XIIIe siècle, publié pour la première fois d’après les manuscrits de la Bibliothèque Nationale et de la Bibliothèque de l’Arsenal par Louis Landouzy et Roger Pépin, Paris, Champion, 1911.

Edizione digitalizzata a cura di Serena Modena

Marcatura digitale a cura di Luigi Tessarolo

Permalink:

 

 

III. CAPITEL DE L'ORGE

[1] Orges est frois et sès ou premerain degré et est priesque temprés, mais <il se trait plus à froidure. [2] Et soiles> se tient à ceste meisme nature, si com dist Avicennes, jasoit ce qu'il ne soit si temprés, et por ce ke nous vous dirons de l'orge, si poés entendre du soile.

[3] Sachiés que li orges nourist mains que li fourmens et enfle, mais il refro<i>de plus, et por ce, cil qui seront usé de ven||tosité avoir, et doleur des flans, et enflement de fourciele ne le doivent mi<e> user; mais cil le puent bien user ki sont caut et ki le welent mengier.

[4] Et sachiés que li sans ki en est engenrés si est melancolieus, et por ce, vaut miex à user selonc le voie de medecine que por santé garder, c'est à dire d'user le en fievres, si com de faire ewe d'orge et autre coses que li auteur de phisique aprendent. [5] Et saciés que li pains qui est fais d'orge, à comparison à celui de fourment, si est plus frois, et doune mains de nourissement, et fait ventosité, et doleur des flans, et enflement de forciele, et acroist totes froides maladies, et restraint le ventre, et <tient en> totes coses de l'orge dont il est fais.

 

 

 

 

 

 


Notice: Undefined index: query in /home/rialfri/public_html/rialfriPHP/application/controllers/TestoController.php on line 68