Aldobrandino da Siena, Régime du corps, metà XIII sec.
Le régime du corps de maître Aldebrandin de Sienne. Texte français du XIII^{e} siècle, publié pour la première fois d’après les manuscrits de la Bibliothèque Nationale et de la Bibliothèque de l’Arsenal par Louis Landouzy et Roger Pépin, Paris, Champion, 1911.
Edizione digitalizzata a cura di Serena Modena
Marcatura digitale a cura di Luigi Tessarolo
Permalink:
LXXIII. DES PORIONS
[1] Porions sont caut et sec ou tierc degré et valent miex à maladies removoir c'à santé garder, por cho que <de> leur nature font l'estomac enfler et doloir, et font doleur à le teste, et grievent à le veue, et c'est por les fumees ki en vienent à le teste ki se departent de l'estomac quant on les mangue, et vous en poés apercevoir as estrainges visions que cil qui les mangue voient en dormant. [2] Et por ce, s'en doivent garder cil de mangier ki ont malvaise teste et ki sont de malvaise nature.
[3] Mais qui les aime, si les faice cuire en .iiij. ewes, et mangue laitues et porcelaine apriès, car ensi amend<e> on lor malice. [4] Li users por maladies removoir vaut miex, car il done appetit de mangier, et restraint le sanc de narrines, mais qu'il soit atornés en tel maniere: prendés jus de porions et le mellés en oile rosat, et à vin aigre, et .i. pau d'encens || et le metés es narrines, si estangera maintenant, et le devés metre à une tante faite de drapel. [5] Et encore vaut à chaus ki ont les voies du fie et du poumon estoupees de froides et de grosses humeurs.
[6] Li salvage est caus et sès ou quart degré, et a nature de bien faire oriner et de faire venir les privees maladies as femmes.