RIALFrI

Aldobrandino da Siena, Régime du corps, metà XIII sec.

Le régime du corps de maître Aldebrandin de Sienne. Texte français du XIII^{e} siècle, publié pour la première fois d’après les manuscrits de la Bibliothèque Nationale et de la Bibliothèque de l’Arsenal par Louis Landouzy et Roger Pépin, Paris, Champion, 1911.

Edizione digitalizzata a cura di Serena Modena

Marcatura digitale a cura di Luigi Tessarolo

Permalink:

 

 

VI. CAPITELES DE L'AVAINNE

[1] Avainne et espiautre sont froit et sech, et sont de maniere d'orge, et ont samblans natures en totes oevres qu'eles font ou cors de l'homme; et valent à user plus assés à chiaus qui ont caude nature que à ciaus qui l'ont froide, et valent as maladies removoir plus que à santé garder.

[2] Car eles font, de leur nature, le fourciele bruire et enfler, mais ils ont nature d'oster enfleures qui par ventosité avienent, se on les met caudes deseure; et valent miex à user à chiaus qui sont magre et welent encrassier, en ceste maniere: prendés ferine d'avainne et d'espiautre et le mellés avoec couleure de bren de forment à ewe caude et à candi, et à penides, et à .iiij. moieus d'uès, et faites cuire à maniere de grumiel, et faites user à chiaus qui encrassier welent et ki por caudes maladies sont amagri. [3] C'est .i. viande sainne qui sor totes coses encraisse.

 

 

 

 

 

 


Notice: Undefined index: query in /home/rialfri/public_html/rialfriPHP/application/controllers/TestoController.php on line 43