RIALFrI

Aldobrandino da Siena, Régime du corps, metà XIII sec.

Le régime du corps de maître Aldebrandin de Sienne. Texte français du XIII^{e} siècle, publié pour la première fois d’après les manuscrits de la Bibliothèque Nationale et de la Bibliothèque de l’Arsenal par Louis Landouzy et Roger Pépin, Paris, Champion, 1911.

Edizione digitalizzata a cura di Serena Modena

Marcatura digitale a cura di Luigi Tessarolo

Permalink:

 

 

XVI.1. CAPITELES DE CHAR DE PORC

[1] Chars de porch, sor totes chars de bestes, est plus froide et plus moiste, et devés entendre ce de le domesce, car li chars de porc sauvage, à comparison à le domesce si [com] est caude et seche; et li domesce, quant on le mengue, cele se cuist bien en le fourciele et doune boin norrissement, et fait le ventrail mol por ce qu'ele est moiste et wischeuse.

[2] Mais vous devés savoir qu'ele se diversefie en se nature selonc l'aage dont on le trueve, si com de porciel jovene de lait, li chars en est plus mo<i>ste, et plus froide, et plus wischeuse d'autre char, et por ce, si || se corrunt legierement et engenre malvaises humeurs, et ne le doit nus hom user fors seulement cil qui ont l'estomac fort et sont de complexion caude et seche, car ele lor doune assés norrissement quant ele se cuist bien. [3] Mais cil qui ont le cors de moiste nature, et qui l'ont raempli de malvaises humeurs, leur fait venir goutes es piès, et es mains et es hances, et fait venir le piere, et paralisies et autres maladies assés.

[4] Cil qui sont de greignour aage valent miex et dounent milleur norrissement et engenrent milleur sanc, mais qu'il soient castré et nouri de grain. [5] Cil qui sont viel sont de malvaise nature, et por ce, les fait mal user, car il engenrent malvais sanc et melancolieus et fait venir fievres cotidiaines et quartaines et autres samblans maladies.

[6] Et apriès ce que dit vous avons de le char de porc, si devés savoir que s'ele est pouree d'un jour ou de .ij., ele est plus sainne por le sel ki li amende se malise de ce qu'ele est wischeuse; et s'ele demeure salee .i. an, ou plus, ou mains, si devient caude et seche par le force du sel; lors engen||re malvais sanc, mais ele doune apetit de mengier; et s'ele ne seüst herbe li chars de porc, li drois users del mengier seroit en esté por ce qu'ele est froide et moiste de se nature si com vous avés oii.

[7] Ce sachiés que char de porc ne doit on pas user longement, mais les menbres c'on puet plus user ce sont li piet et li groing.

 

 

 

 

 

 


Notice: Undefined index: query in /home/rialfri/public_html/rialfriPHP/application/controllers/TestoController.php on line 44