Aldobrandino da Siena, Régime du corps, metà XIII sec.
Le régime du corps de maître Aldebrandin de Sienne. Texte français du XIII^{e} siècle, publié pour la première fois d’après les manuscrits de la Bibliothèque Nationale et de la Bibliothèque de l’Arsenal par Louis Landouzy et Roger Pépin, Paris, Champion, 1911.
Edizione digitalizzata a cura di Serena Modena
Marcatura digitale a cura di Luigi Tessarolo
Permalink:
X. CAPITELES D'EWE
[1] Li ewe, si com li philosophe dient, naturelment si est froide et moiste, et ne doune point de norrissement, mais ele a vertu d'amenuisier le norrissement, qu'il voise plus legierement par tous les menbres, et a vertu d'aidier et de refroidier tous ciaus qui sont de caude complexion plus ke n'a li vins.
[2] Et l'ewe ki est plus legiere doit on eslire, || et ki legierement s'escaufe et se refroide, et ki tient .i. pau de saveur douce. [3] Tele ewe doit on boire.
[4] De tourbles, et de salees, et d'autres manieres assés se doit on garder, se ce n'est por maladies removoir; et se user les estuet, si les amendent selonc les ensegnemens ke nous feismes en le premiere partie, car por les ensegnemens que nous feismes là, nous en passerons briefment.