Aldobrandino da Siena, Régime du corps, metà XIII sec.
Le régime du corps de maître Aldebrandin de Sienne. Texte français du XIII^{e} siècle, publié pour la première fois d’après les manuscrits de la Bibliothèque Nationale et de la Bibliothèque de l’Arsenal par Louis Landouzy et Roger Pépin, Paris, Champion, 1911.
Edizione digitalizzata a cura di Serena Modena
Marcatura digitale a cura di Luigi Tessarolo
Permalink:
LXII. DES OLIVES ||
[1] Olives sont de .ij. manieres, sauvages et domesces. Les domesces sont de .iij. manieres: verdes, roges et meures.
[2] Les verdes sont froides et sekes, et por <ce> qu'eles ont pau de ventosité, si confortent le cerviele et restraignent le ventrail; si cuisent tard à le forcele, et norrissent pau, especiaument quant eles sont mangies au sel, et au vin aigre, car quant eles sont mangies au vin aigre sans sel, si refroident plus et donent plus grant appetit de mengier, especiaument quant on les mangue enmi le mangier; mais quant sont mangies au sel, si mordent l'estomacs et ne sont pas, si sainnes à mengier.
[3] Les noires meures sont caudes et sekes et donent gros et malvais norrissement, mais eles norrissent moult quant eles se cuisent à l'estomac, et font abomination et ostent l'appetit du mangier, mais quant eles sont mengies au sel, si amendent lor malice.
[4] Celes qui sont rouges se tienent à le nature des unes et des autres et à comparisons des noires qui restraignent le ventrail et confortent.
[5] Entendés que li oiles c'on fait des olives se diversefie selonc le diversité des olives dont il est fais, car li oiles qui est fais || des olives meures si est caus et moistes, et sa nature amolist le ventre, et se convertist à nature de cole rouge. [6] Cil c'on fait des olives entre vers et meurs est li mieudres, à nature de conforter plus l'estomac por ce qu'il est plus frois et plus sés, et por chou dient li philosophe qu'il tient plus le nature d'oile rosat. [7] Oiles c'on fait d'olives verdes se tient à le nature des olives de conforter et de restraindre le ventrail, et d'autres coses que dit avons.