RIALFrI

Marco Polo, Le devisement dou monde, post 1295, prob. 1298; ms. Paris, BnF, fr. 1116: primo quarto XIV s., venez., tosc.

Il manoscritto della Bibliothèque nationale de France Fr. 1116, I. Testo, a cura di Mario Eusebi, Roma-Padova, Antenore, 2010 («Biblioteca veneta. Poliana. Documenti per l'edizione integrale di Marco Polo», 1).

Edizione digitalizzata a cura di Mario Eusebi

Marcatura digitale a cura di Luigi Tessarolo

Permalink:

 

 

LV

[1] Ci comance de la provence de Ciarcian.

[2] Ciarcian est une provence de la Grant Turchie, entre grec et levant. [3] Les jens aorent Maomet. [4] Il hi a viles et chastiaus aseç, et la mestre cité dou regne est Ciarcian. [5] Il hi a fluns qe moinent diaspes et calcedon, les qualz portent a vendre au Cata et n'ont grant profit car il en ont aseç et bones. [6] Et toute ceste provence est sablun, et de Cotan a Pen est ausi sablon, et da Pen ici est encore sablon; et hi a mantes aigues mauvés et ameres. [7] Et encore hi a en plosors leus aigues doces et bones. [8] Et quant il avint que hoste passe por la contree, que il soient enemis, il fuient con lor femes et con filz et con lor bestes entre le sablon deus jornee ou trois en leus ou il savent que aie aigue et qu'il peussent vivre con lor bestes; et si voç di qe nulz poit apercevoir la o il soient alés, por ce qe le vent covre les voies dont il sunt alés de sablon, si que ne apert dont il soient alés et ne senble qe por iluec alast unques home ne beste: en celle mainere escanpent de lor ennemis com je voç ai dit. [9] Et ce il avint qe por iluec passe host qui soient amisi, fuient le bestes seulement, por coi il ne vellent qu'eles soient elz tollues et mengiés, car les hostes ne paient chouses qu'il prendés.

[10] Et quant l'en s'en part de Ciarcian, il ala bien cinq jornee por sablon, la ou il a de mauveisse aigue et d'ameres; et en tel leu hi a des bones et douces: et ne i ha cosses que face a mentovoir en nostre livre. [11] Et chief de .v. jornee, treuve l'en une cité qe est au chef dou grant desert, la o les homes prenent les viandes por passer le deçert. [12] Et por ce laison de ce et voç conteron avant.

 

 

 

 

 

 


Notice: Undefined index: query in /home/rialfri/public_html/rialfriPHP/application/controllers/TestoController.php on line 44